AUL Dec 2020

Europäischer Tag der Sprachen 2020

Apprendre les langues en ligne en classe de français

Am 26. September 2020 stand der Französischunterricht ganz im Zeichen des am selben Tag stattfindenden „Europäischen Tages der Sprachen“. Unter dem Motto „Sprachen lernen 2.0“ entdeckten die Schülerinnen und Schüler der Fortgeschrittenengruppe der 2BK HAK Plus und 2CK HAK Plus nicht nur Möglichkeiten des Online-Vokabellernens und Aussprachetrainings, sondern auch sämtliche interaktive Wortschatz- bzw. Kommunikationsübungen.

(c) 2020 Mag. Manuela Schröfl

„Sprachen lernen 2.0“ im Englischunterricht am Europäischen Tag der Sprachen – Learning Languages 2.0

The 1st formers (1BK & 1CK) used the European Day of Languages: „Learning Languages 2.0“ to familiarise themselves with two new online tools for the EFL classroom:
Padlet allows students to do a collaborative brainstorming session by using their phones or laptops; they can post their ideas on a shared message board and comment on other students‘ contributions.
Flipgrid is a platform that is great for practicing monologic speaking and giving presentations. Teachers provide a prompt and a timeframe, and students can (re-)record their speech until they are satisfied with their output, on which teachers can give individual feedback. Today we used these tools to brainstorm and discuss what it means to be a good friend, and to give advice to fictitious friends.